Υπηρεσίες για δανειολήπτες
Η κρίση χρέους της Ελλάδας και η επακόλουθη βαθιά και παρατεταμένη ύφεση δυσχέρανε την ικανότητα πολλών δανειοληπτών – εταιρειών και ιδιωτών – να αποπληρώσουν τα δάνειά τους.
Η NPA Servicing προσφέρει υπηρεσίες ρύθμισης οφειλών σε δανειολήπτες, φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσχέρειες, μέσω κατάλληλων εξατομικευμένων λύσεων, οι οποίες βασίζονται στα πραγματικά τους οικονομικά δεδομένα και ευθυγραμμίζονται με το αυστηρό νομικό πλαίσιο και τις αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας που διέπουν την λειτουργία της εταιρείας. Επιπλέον, οι διαδικασίες που ακολουθούνται για την εξεύρεση της ενδεδειγμένης και αμοιβαία επωφελούς ρύθμισης στηρίζονται σε κανόνες διαφάνειας, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ της εταιρείας και του δανειολήπτη.
ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
Η διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων οφειλών ιδιωτών διέπεται από τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ν.4224/2013, ο οποίος θεσπίστηκε από την Επιτροπή Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, με έναρξη εφαρμογής του την 31η Δεκεμβρίου 2014. Τον Μάιο του 2021 εκδόθηκε ο Αναθεωρημένος Κώδικας Δεοντολογίας με απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος (392/31.05.2021, ΦΕΚ Β’ 2411).
Ο Αναθεωρημένος Κώδικας Δεοντολογίας καθιερώνει γενικές αρχές συμπεριφοράς τόσο για τα υπόχρεα ιδρύματα όσο και για τους δανειολήπτες, με στόχο την εξεύρεση λύσεων ρύθμισης ή οριστικού διακανονισμού οφειλών σε καθυστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε δανειολήπτη.
Η NPA Servicing εφαρμόζει όλες τις αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας στον χειρισμό δανειοληπτών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσχέρειες, δανειοληπτών των οποίων οι οφειλές έχουν περιέλθει σε καθυστέρηση, καθώς και των εγγυητών τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Κώδικα.
ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
Από την εφαρμογή του κώδικα εξαιρούνται:
- Απαιτήσεις από συμβάσεις που έχουν ήδη καταγγελθεί πριν από την 1.1.2015,
- Απαιτήσεις έναντι δανειολήπτη που δεν υπερβαίνουν κανένα από τα κατωτέρω υπό στοιχεία (α) και (β) όρια:
(α) το ποσό των χιλίων (1.000) ευρώ, στην περίπτωση απαιτήσεων έναντι δανειοληπτών φυσικών προσώπων, υπολογιζόμενο ως το άθροισμα των οφειλών του δανειολήπτη προς το ίδρυμα ή
(β) το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, σε περιπτώσεις δανειοληπτών νομικών προσώπων – πολύ μικρών επιχειρήσεων, υπολογιζόμενο ως το άθροισμα των οφειλών του δανειολήπτη προς το ίδρυμα.
- Απαιτήσεις έναντι νομικών προσώπων που δεν αποτελούν «πολύ μικρές επιχειρήσεις».
Περαιτέρω, η Εταιρεία δεν υποχρεούται να εκκινήσει ή δύναται να αναστείλει ή αναστέλλει, την ήδη εκκινηθείσα Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.):
- Όταν ο δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτηση για εξωδικαστική ρύθμιση οφειλής σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4738/2020 ή όταν η Εταιρεία έχει κοινοποιήσει στον οφειλέτη πρόσκληση για εξωδικαστική αναδιάρθρωση οφειλής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4738/2020 και για το χρονικό διάστημα έως την για οποιοδήποτε λόγο περάτωση της διαδικασίας ως άκαρπης,
- Όταν έχει υπογραφεί σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών, η οποία δεν τελεί υπό την αίρεση συναίνεσης του Δημοσίου ή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, και η Εταιρεία ή ο φορέας της απαίτησης είναι καταλαμβανόμενος πιστωτής ή παράγονται για την Εταιρεία ή τον φορέα της απαίτησης αποτελέσματα δυνάμει της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4738/2020,
- Όταν ο δανειολήπτης ή η Εταιρεία ή άλλος πιστωτής έχει υποβάλει αίτηση για επικύρωση συμφωνίας εξυγίανσης του δανειολήπτη και εφόσον επικυρωθεί ή συναφθεί σύμφωνα με το άρθρο 41 του ν. 4738/2020 ή την παρ. 5 του άρθρου 103 του ν. 3588/2007, ως η παρ. 1.α) του άρθρου 265 του ν. 4738/2020 ορίζει, και είναι δεσμευτική για το ίδρυμα,
- Όταν ο δανειολήπτης ή η Εταιρεία ή άλλος πιστωτής έχει υποβάλει αίτηση για κήρυξη του δανειολήπτη σε πτώχευση και για το χρονικό διάστημα έως την τυχόν απόρριψή της,
- Όταν ο δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτηση για υπαγωγή σε διαδικασία του ν. 3588/2007 ή του ν. 3869/2010 ή του ν. 4605/2019 ή του ν. 4469/2017, η οποία εκκρεμεί, ή εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης ή η ίδια η διαδικασία, ή όταν ο οφειλέτης έχει υπαχθεί στη διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 4307/2014, η οποία εκκρεμεί,
- Όταν συντρέχει η περ. ε) της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 4738/2020,
- Όταν ο δανειολήπτης-νομικό πρόσωπο έχει τεθεί σε εκκαθάριση,
- Όταν αφορά απαιτήσεις έναντι δανειολήπτη, κατά του οποίου τρίτοι πιστωτές έχουν κινήσει δικαστικές ενέργειες για την εξασφάλιση προς αυτούς χρεών.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ
Ένας δανειολήπτης χαρακτηρίζεται ως «Συνεργάσιμος» όταν:
- Παρέχει πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας στους δικαιούχους της απαίτησης ή σε όποιον ενεργεί νομίμως για λογαριασμό τους,
- Είναι διαθέσιμος για επικοινωνία με τους δικαιούχους της απαίτησης ή με όποιον ενεργεί νομίμως για λογαριασμό τους,
- Προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών αναφορικά με την τρέχουσα οικονομική του κατάσταση,
- Προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών οι οποίες θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη μελλοντική οικονομική του κατάσταση.
Κάθε δανειολήπτης που δεν τηρεί τις αρχές που περιγράφονται στον ορισμό του “Συνεργάσιμου Δανειολήπτη”.
Στην περίπτωση που ο δανειολήπτης χαρακτηρίζεται ως «Μη Συνεργάσιμος», η Εταιρεία, για λογαριασμό του δικαιούχου της απαίτησης, τον ενημερώνει εγγράφως για το γεγονός αυτό εντός 15 ημερολογιακών ημερών από την λήψη της απόφασης.
Ο χαρακτηρισμός αυτός συνεπάγεται τον κίνδυνο εκπλειστηριασμού της κύριας κατοικίας του δανειολήπτη με νομικές διαδικασίες που θα μπορούσε να κινήσει η Εταιρεία για λογαριασμό του δικαιούχου της απαίτησης για την επιδίωξη είσπραξης των απαιτήσεων του, ανεξαρτήτως αν το ακίνητο έχει προσημειωθεί προς εξασφάλιση των απαιτήσεων αυτών. Επίσης, μπορεί να έχει ως συνέπεια τον αποκλεισμό του από ειδικές ευεργετικές διατάξεις της νομοθεσίας (Ν. 3869/2010 και Ν.4354/2015) και από τυχόν πλεονεκτήματα των οποίων μπορεί να τύχει αν συνεργαστεί στην εξεύρεση κατάλληλης λύσης (όπως αποχή από δικαστικές ενέργειες, πιθανή ελάφρυνση χρέους κλπ.).
Ο δανειολήπτης δικαιούται να υποβάλει ένσταση εντός 15 ημερολογιακών ημερών από την ενημέρωσή του για την κατηγοριοποίηση του ως «Μη Συνεργάσιμος», ακολουθώντας την Διαδικασία Εξέτασης Ενστάσεων που έχει θεσπίσει η Εταιρεία. Ο δανειολήπτης μπορεί να προσφύγει στο στάδιο αυτό μία φορά μετά από κάθε εφαρμογή της ΔΕΚ.
Η απόφαση της Επιτροπής Ενστάσεων παρέχεται εντός τριμήνου από την υποβολή της ένστασης εκ μέρους του δανειολήπτη, εγγράφως και πλήρως τεκμηριωμένη. Σε περίπτωση που η ένσταση γίνει δεκτή, η Εταιρεία γνωστοποιεί τις διορθωτικές ενέργειες τις οποίες προτίθεται να υλοποιήσει.
ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΣΧΕΡΕΙΕΣ
Ο προσδιορισμός των εύλογων δαπανών διαβίωσης έχει στόχο να βοηθήσει τους δανειστές και τους τους δανειολήπτες, να καταλήγουν σε κοινά αποδεκτές και βιώσιμες λύσεις ως προς την εξυπηρέτηση των δανείων τους, σύμφωνα με την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση. Οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης απορρέουν από τα στοιχεία της στατιστικής Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών που διενεργείται κάθε χρόνο από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (www.efpolis.gr).
Ενδεικτικά, στις εύλογες δαπάνες διαβίωσης περιλαμβάνονται οι δαπάνες διατροφής, ένδυσης και υπόδησης, λειτουργίας κατοικίας, συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων, η επισκευή και συντήρηση επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, τα είδη οικιακής κατανάλωσης και ατομικής φροντίδας, δαπάνες ενημέρωσης και μόρφωσης, υπηρεσιών τηλεφωνίας και ταχυδρομείων, ειδών και υπηρεσιών υγείας, υπηρεσιών εκπαίδευσης, κοινωνικής προστασίας, καθώς και δαπάνες σχετιζόμενες με οικονομικές υπηρεσίες (αμοιβές φοροτεχνικών, δικηγόρων, συμβολαιογράφων, κλπ.).
Με τη Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (ΔΕΚ) καθορίζεται ο τρόπος διαχείρισης και αντιμετώπισης δανειοληπτών με καθυστερημένες οφειλές καθώς και δανειοληπτών με ένδειξη πιθανής καθυστέρησης. Στο πλαίσιο συνεργασίας και εμπιστοσύνης επιτρέπει την έγκαιρη εξεύρεση της κατάλληλης λύσης προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή αποπληρωμή των οφειλών.
Η ΔΕΚ εφαρμόζεται και ισχύει για όλους τους δανειολήπτες, πρωτοφειλέτες, συνοφειλέτες και εγγυητές και περιλαμβάνει 5 στάδια:
- Στάδιο 1: Επικοινωνία με τον Οφειλέτη
- Στάδιο 2: Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών
Τυποποιημένη Οικονομική Κατάσταση (Τ.Ο.Κ.)
Δικαιολογητικά Φυσικού Προσώπου / Ατομικών Επιχειρήσεων / Ελεύθερων Επαγγελματιών
Δικαιολογητικά Νομικών Προσώπων
- Στάδιο 3: Αξιολόγηση οικονομικών στοιχείων
- Στάδιο 4: Πρόταση κατάλληλης λύσης στον δανειολήπτη
- Στάδιο 5: Διαδικασία εξέτασης ενστάσεων
Για την πληρέστερη ενημέρωση σας σχετικά με την ΔΕΚ παρέχεται Ενημερωτικό Φυλλάδιο προς τους Δανειολήπτες με Οικονομικές Δυσχέρειες σε ηλεκτρονική μορφή στην παρούσα ιστοσελίδα της εταιρείας και σε έντυπη μορφή στο Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας, δηλαδή στα γραφεία της NPA Servicing Α.Ε.Δ.Α.Δ.Π. επί της Λεωφόρου Κηφισίας, αρ. 16, Τ.Κ. 115 26, Αθήνα. Στο έντυπο αυτό περιγράφονται αναλυτικά όλα τα στάδια της ΔΕΚ.
Στην ΔΕΚ υπάγονται:
- Φυσικά πρόσωπα, περιλαμβανομένων των επαγγελματιών,
- Πολύ μικρές επιχειρήσεις (με μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών τελευταίας τριετίας έως 1.000.000 ευρώ).
Από την εφαρμογή του κώδικα εξαιρούνται:
- Απαιτήσεις από συμβάσεις που έχουν ήδη καταγγελθεί πριν από την 1.1.2015,
- Απαιτήσεις έναντι δανειολήπτη που δεν υπερβαίνουν κανένα από τα κατωτέρω υπό στοιχεία (α) και (β) όρια:
(α) το ποσό των χιλίων (1.000) ευρώ, στην περίπτωση απαιτήσεων έναντι δανειοληπτών φυσικών προσώπων, υπολογιζόμενο ως το άθροισμα των οφειλών του δανειολήπτη προς το ίδρυμα ή
(β) το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, σε περιπτώσεις δανειοληπτών νομικών προσώπων – πολύ μικρών επιχειρήσεων, υπολογιζόμενο ως το άθροισμα των οφειλών του δανειολήπτη προς το ίδρυμα.
- Απαιτήσεις έναντι νομικών προσώπων που δεν αποτελούν «πολύ μικρές επιχειρήσεις».
Περαιτέρω, η Εταιρεία δεν υποχρεούται να εκκινήσει ή δύναται να αναστείλει ή αναστέλλει, την ήδη εκκινηθείσα Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.):
- Όταν ο δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτηση για εξωδικαστική ρύθμιση οφειλής σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4738/2020 ή όταν η Εταιρεία έχει κοινοποιήσει στον οφειλέτη πρόσκληση για εξωδικαστική αναδιάρθρωση οφειλής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4738/2020 και για το χρονικό διάστημα έως την για οποιοδήποτε λόγο περάτωση της διαδικασίας ως άκαρπης,
- Όταν έχει υπογραφεί σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών, η οποία δεν τελεί υπό την αίρεση συναίνεσης του Δημοσίου ή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, και η Εταιρεία ή ο φορέας της απαίτησης είναι καταλαμβανόμενος πιστωτής ή παράγονται για την Εταιρεία ή τον φορέα της απαίτησης αποτελέσματα δυνάμει της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4738/2020,
- Όταν ο δανειολήπτης ή η Εταιρεία ή άλλος πιστωτής έχει υποβάλει αίτηση για επικύρωση συμφωνίας εξυγίανσης του δανειολήπτη και εφόσον επικυρωθεί ή συναφθεί σύμφωνα με το άρθρο 41 του ν. 4738/2020 ή την παρ. 5 του άρθρου 103 του ν. 3588/2007, ως η παρ. 1.α) του άρθρου 265 του ν. 4738/2020 ορίζει, και είναι δεσμευτική για το ίδρυμα,
- Όταν ο δανειολήπτης ή η Εταιρεία ή άλλος πιστωτής έχει υποβάλει αίτηση για κήρυξη του δανειολήπτη σε πτώχευση και για το χρονικό διάστημα έως την τυχόν απόρριψή της,
- Όταν ο δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτηση για υπαγωγή σε διαδικασία του ν. 3588/2007 ή του ν. 3869/2010 ή του ν. 4605/2019 ή του ν. 4469/2017, η οποία εκκρεμεί, ή εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης ή η ίδια η διαδικασία, ή όταν ο οφειλέτης έχει υπαχθεί στη διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 4307/2014, η οποία εκκρεμεί,
- Όταν συντρέχει η περ. ε) της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 4738/2020,
- Όταν ο δανειολήπτης-νομικό πρόσωπο έχει τεθεί σε εκκαθάριση,
- Όταν αφορά απαιτήσεις έναντι δανειολήπτη, κατά του οποίου τρίτοι πιστωτές έχουν κινήσει δικαστικές ενέργειες για την εξασφάλιση προς αυτούς χρεών.
Η Εταιρεία, στα πλαίσια της πολιτικής και των διαδικασιών χειρισμού φυσικών προσώπων περιλαμβανομένων επαγγελματιών, υιοθετεί επιπρόσθετα πολιτική χειρισμού δανειοληπτών με ειδικά προβλήματα υγείας (όπως όρασης, ακοής, βαριάς ή μακροχρόνιας ασθένειας, νοητικών προβλημάτων) που αιτιολογούν εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, ενσωματώνοντας στην πολιτική σχετικά κριτήρια. Στο πλαίσιο αυτό, η Εταιρεία, που κατά το Στάδιο 1 ή 2 της ΔΕΚ λαμβάνει τη σχετική πληροφόρηση και τεκμηρίωση από τον δανειολήπτη, προσαρμόζει αναλόγως τον τρόπο επικοινωνίας μαζί του. Στο πλαίσιο της ΔΕΚ απαιτήσεων έναντι Φυσικών Προσώπων, περιλαμβανομένων Επαγγελματιών, Δανειολήπτης ο οποίος είναι συνεργάσιμος και για τον οποίο τεκμηριώνεται ιδιαίτερη οικονομική δυσχέρεια, ήτοι εισόδημα μικρότερο από το ελάχιστο επίπεδο των Εύλογων Δαπανών Διαβίωσης και απουσία δικών του ρευστοποιήσιμων περιουσιακών στοιχείων, της συζύγου ή των τέκνων του, πλην της κατοικίας στην οποία ο δανειολήπτης διαμένει και η αντικειμενική αξία της οποίας δεν υπερβαίνει το ποσό των ευρώ εκατό σαράντα χιλιάδων (€140.000), η Εταιρεία προτείνει, στο αντίστοιχο στάδιο της ΔΕΚ Λύση Μακροχρόνιας Ρύθμισης, όπου, για το χρονοδιάγραμμα και το ύψος των καταβλητέων δόσεων, λαμβάνονται υπόψη όλοι οι προφανείς παράγοντες που μπορεί ευλόγως να επηρεάσουν την ικανότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη (όπως τυχόν υψηλό ποσοστό αναπηρίας).
Εναλλακτικά, αν έχει εξεταστεί αλλά έχει αποκλειστεί τέτοια λύση ως μη κατάλληλη, η Εταιρεία προτείνει Λύση Οριστικής Διευθέτησης, συνεκτιμώντας για την επιλογή της και στην περίπτωση αυτή, τα ειδικά χαρακτηριστικά του δανειολήπτη και ιδίως αν παράλληλα με την οικονομική δυσχέρεια συντρέχουν προβλήματα υγείας.
Ως ρύθμιση νοείται η τροποποίηση της σύμβασης με νέους όρους εξυπηρέτησης της απαίτησης ως αποτέλεσμα των δυσχερειών που αντιμετωπίζει ο Οφειλέτης, στο πλαίσιο της οποίας δεν αποκλείεται και αναδιαπραγμάτευση της συνολικής απαίτησης.
Ως λύση οριστικής διευθέτησης νοείται η συμφωνία μεταξύ του δικαιούχου της απαίτησης και του δανειολήπτη, κατόπιν διερεύνησης και αποκλεισμού λύσης ρύθμισης, για την οριστική εξόφληση των οφειλών με όρους που μπορεί να περιλαμβάνουν μεταβολή της κυριότητας των εξασφαλίσεων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων του Οφειλέτη, με τη συναίνεση του.
Ως πολύ μικρές επιχειρήσεις νοούνται οι επιχειρήσεις των οποίων ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών της τελευταίας τριετίας δεν ξεπερνά τα 1.000.000 ευρώ.
Στις περιπτώσεις δανειοληπτών νομικών προσώπων με Ετήσιο Κύκλο Εργασιών κατά τα τελευταία τρία (3) φορολογικά έτη κατά Μέσο Όρο άνω του €1,000,000, εφαρμόζονται υποχρεωτικώς οι διατάξεις που περιλαμβάνονται στην Ενότητα Γ του 1ου Κεφαλαίου του αναθεωρημένου Κώδικα Δεοντολογίας.
Στις εν λόγω περιπτώσεις δανειοληπτών ως καταλληλότερη διαδικασία για την εξωδικαστική διαπραγμάτευση και επιδίωξη επίλυσης των σχετικών καθυστερήσεων, θεωρείται σκόπιμο – λόγω των πιο σύνθετων απαιτήσεων διαπραγμάτευσης με συμφέροντα περισσότερων του ενός, κατά κανόνα, πιστωτών – να ακολουθούνται τα αντιστοίχως προβλεπόμενα στην οικεία νομοθεσία (Νόμος 4469/2017 ή το άρθρο 99 του Ν. 3588/2007 (ΦΕΚ Α΄ 153), όπως εκάστοτε ισχύουν.
Μετά την αξιολόγηση των οικονομικών και άλλων πληροφοριών, προτείνονται λύσεις ρύθμισης των οφειλών (βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες) ή λύσεις οριστικής διευθέτησης αυτών ή συνδυασμός λύσεων ρύθμισης και οριστικής διευθέτησης.
Βραχυπρόθεσμες θεωρούνται οι τύποι ρύθμισης με διάρκεια μικρότερη των δύο ετών που αφορούν σε περιπτώσεις όπου οι δυσκολίες αποπληρωμής κρίνονται, βάσιμα, προσωρινές, ενδεικτικά:
- Μείωση της τοκοχρεολυτικής δόσης για καθορισμένη βραχυπρόθεσμη περίοδο
- Καταβολή μόνο τόκων
- Περίοδος χάριτος
Μακροπρόθεσμες θεωρούνται οι τύποι ρύθμισης με διάρκεια μεγαλύτερη των δύο ετών, με στόχο την μείωση της δόσης ή/και της δανειακής επιβάρυνσης, λαμβάνοντας υπόψη συντηρητικές παραδοχές για την εκτιμώμενη μελλοντική ικανότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη μέχρι τη λήξη του προγράμματος, ενδεικτικά:
- Μείωση του επιτοκίου ή του επιτοκιακού περιθωρίου
- Παράταση διάρκειας αποπληρωμής του δανείου
- Οριστική διαγραφή μέρους της συνολικής απαίτησης, ώστε το υπόλοιπο να διαμορφωθεί σε ύψος που εκτιμάται ότι είναι δυνατό να εξυπηρετηθεί ομαλά
Ως λύση οριστικής διευθέτησης ορίζεται οποιαδήποτε μεταβολή του είδους της συμβατικής σχέσης μεταξύ του κυρίου της απαίτησης και του Οφειλέτη ή ο τερματισμός αυτής, με στόχο την οριστική τακτοποίηση της απαίτησης. Η λύση αυτή μπορεί να συνδυάζεται με παράδοση (εθελοντική) της εμπράγματης εξασφάλισης στον κύριο της απαίτησης προς μείωση του συνόλου της απαίτησης ή ακόμα και με οικειοθελή ρευστοποίηση των εξασφαλίσεων προς τακτοποίηση της απαίτησης.
Για τυχόν συμβουλευτική υποστήριξη μπορείτε να απευθυνθείτε στους ακόλουθους φορείς:
- Συνήγορος του Καταναλωτή (Λεωφ. Αλεξάνδρας 144, 11471 Αθήνα, Τηλέφωνα: 210-6460862 / 210-6460814 / 210-6460612 / 210-6460734 / 210-6460458, fax: 210 6460414, e-mail: grammateia@synigoroskatanaloti.gr, www.synigoroskatanaloti.gr)
- Μεσολαβητής Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών (Μασσαλίας 1, 10680 Αθήνα, Τηλ.: 10 4 40, 210-3376700, Fax: 210-3238821, e-mail: info@hobis.gr, www.hobis.gr)
- Διαπιστευμένοι μεσολαβητές του άρθρου 7 του Ν. 3898/2010
- Κάθε άλλος φορέας καταχωρημένος στο μητρώο του αρ. 18 της Υ.Α. 70330 Οικ./09.07.15
Επιπροσθέτως, μπορείτε να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.hba.gr, όπου έχουν αναρτηθεί πληροφορίες των φορέων, που είναι εξουσιοδοτημένοι να παρέχουν συμβουλευτική συνδρομή στους οφειλέτες. Μπορείτε να ζητήσετε συνδρομή και πρόσθετες πληροφορίες για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, στα Γραφεία και τα Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) ή στην αντίστοιχη ιστοσελίδα (https://www.keyd.gov.gr).
Η Εταιρεία διαθέτει Ειδικά Σημεία Επικοινωνίας για την υποδοχή ερωτημάτων, παροχή οδηγιών, παραλαβή δηλώσεων, εγγράφων και δικαιολογητικών καθώς και για την διεξαγωγή της επικοινωνίας, ειδικά για τις ανάγκες εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας. Τα σημεία αυτά αποτελούνται τόσο από μέρη με φυσική παρουσία εξειδικευμένων στελεχών της Εταιρείας, όσο και από εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης (ιστότοπος www.npa-servicing.gr, κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης).
Οι Οφειλέτες μπορούν μέσω όλων των παραπάνω σημείων να έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα προβλεπόμενα από τον Κώδικα Δεοντολογίας έντυπα, τις φόρμες επικοινωνίας και τα ενημερωτικά φυλλάδια της Εταιρείας.
Το Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας με τους Οφειλέτες όπου η Εταιρεία διαθέτει φυσική παρουσία έχει τα ακόλουθα στοιχεία: Λεωφόρος Κηφισίας αρ.16, Αθήνα, Τ.Κ. 115 26, τηλ: 211 1901650 και e-mail: info@npa-servicing.gr.